مصاحبه مضحک 20:30 با ابطحی و عطریانفر؛ متهمان باز هم بازجویان را دور زدند

امشب باز هم مصاحبه‌ی جدیدی با همان دو زندانی سیاسی حاضر در مصاحبه‌ی قبلی از تلویزیون پخش شد که از جهات متعددی رسواتر و مفتضح‌تر از آن مصاحبه بود. در مصاحبه‌ی امشب، محمد عطریانفر چنان کدهای دقیق و واضحی را جلوی دوربین بیان کرد که دیگر هیچ‌کس در مهارت او برای فریب طرف روبه‌رو، شک نمی‌کند.

کسانی که دیروز مصاحبه‌ی یک مقام سابق سیاسی با «موج سبز آزادی» را خوانده بودند، وقتی امشب مصاحبه‌ی ابطحی و عطریانفر با بخش خبری بیست و سی را دیدند، این بار به طور ملموس فهمیدند که این دو زندانی سیاسی و به خصوص عطریانفر تا چه حد ماهرانه بازجویان را دور زده‌اند.

آن صاحبنظر مسائل امنیتی گفته بود: «بازجویان و مسئولان امنیتی متوجه نیستند که آقایان عطریان و ابطحی مسخره‌شان کرده‌اند و سرکارشان گذاشته‌اند.»



به گزارش «موج سبز آزادی» مصاحبه‌ی امشب حاوی نکات صریح‌تری بود که دال بر همین واقعیت تلخ برای بازجویان بود؛ از جمله مرتب شدن موهای ابطحی که در دادگاه به شدت آشفته بود و این بار او را به شکلی گریم‌شده درآورده بودند، یا حرکات عطریانفر که وقتی مجری بیست و سی برای القای صمیمیت روی پای او می‌زد، پایش را به شکل مشخصی جمع می‌کرد و عقب می‌کشید.

این گزارش حاکی است این دو زندانی سیاسی در لابه‌لای صحبت‌هایشان اشاره‌های مستقیمی به حضور در زندان و شرایط روحی خود در آن داشتند؛ آنجا که عطریانفر بین صحبت‌هایش گفت: «در همین اوین
که هستیم ... » و یا جای دیگری که ابطحی خطاب به خبرنگار بیست و سی گفت: «اگر شما بگذارید آن ورقه‌هایی که در زندان نوشته‌ام را بیرون ببرم ...»؛ گویی که مجری برنامه را هم در قامت یکی از مسئولان زندان می‌دید.

به گزارش «موج سبز آزادی» عطریانفر در دو جای دیگر این مصاحبه هم کدهای واضحی را مبنی بر تحت فشار بودن اعترافات ارائه داد.

او وقتی تلویزیون بخشی از سخنان عطاءالله مهاجرانی در مصاحبه با بی‌بی‌سی را پخش کرد که گفت: «این آقای ابطحی و این آقای عطریانفر، آن ابطحی و عطریانفری که من می‌شناختم نیستند»، ظاهرا در پاسخ به خبرنگار (سؤال خبرنگار از فیلم بریده شده بود) گفت: «این حرفها روی یکسری اصول مشترک بوده و من مطمئنم اگر مهاجرانی هم در ایران بود و جای من بود، همین حرفها را می گفت» و وقتی می‌گفت جای من، با دست خود با زیرکی به همان جایی که نشسته بودند (یعنی محل زندان اوین) اشاره کرد. وی پس از گفتن این جملات هم دیگر هیچ سخنی نگفت و برای چند لحظه با لبخندی زیرکانه سکوت کرد.

عطریانفر همچنین وقتی مجری برنامه گفت: «می‌گویند شما در شرایط غیر عادی اعتراف کرده‌اید»، تلویحا و بدون بیان مستقیم، این موضوع را تایید کرد. او به حدیثی از امام علی اشاره کرد و گفت: مردم می‌گویند فلانی‌ها قاطی کرده‌اند، امام هم تایید می‌کند که: بله، قاطی کرده‌اند، چون با واقعیت مهیبی مواجه شده‌اند. ما هم اینجا در این یک ماه همین اتفاق برایمان افتاده و متحول شده‌ایم

0 نظرات:

ارسال یک نظر