اقدامی عجیب از سوی وبسایت رسمی آیت الله هاشمی ...

خبر امامت هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه این هفته

از روی سایت وی برداشته شد !

www.hashemirafsanjani.ir

همسر تاجرنیا آزاد شد

زهرا میریونسی، همسر علی تاجرنیا، که صبح امروز به همراه برادر و همسر برادرش دستگیر شده بودند، عصر امروز آزاد شد.

به گزارش «موج سبز آزادی» این سه عضو خانواده علی تاجرنیا، زندانی سیاسی عضو حزب مشارکت، صبح امروز در پس حضور آنها در محل دادگاه نمایشی اصلاح‌طلبان، برای چند ساعت بازداشت شدند.

علی تاجرنیا صبح امروز به همراه تعدادی دیگر از فعالان سیاسی و برخی از متهمان حوادث اخیر، به محل دادگاه آورده شد تا در حالی که خود تصور می‌کرد شاهد محاکمه چند زندانی دیگر است، در رسانه‌‌های کودتاچیان به عنوان متهم معرفی و یکسری اتهامات بی‌ربط به او نسبت داده شود.

دستگیری دو استاد دانشگاه شریف و شکنجه‌ی آنها برای لو دادن جای یک استاد دیگر!

یک وبلاگ‌نویس از تلاش برای دستگیری دکتر نیلی و بازداشت و شکنجه‌ی دو استاد دانشگاه شریف برای لو دادن محل اقامت دکتر نیلی خبر داده است. نوشته کوتاه وبلاگ «ساز مخالف» را بخوانید:

رفته اند براي بازداشت دکتر مسعود نیلی، اقتصاد‌دان خوش‌نام و رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و معاون سابق برنامه و بودجه، منزل نبوده. چند بار ديگر هم رفته‌اند، باز نبوده. به جايش همسايگانش دكتر علي كرمانشاه و دكتر محمد كرمانشاه اساتيد خوش‌نام دانشگاه صنعتي شريف را گرفته‌اند كه بگويند دكتر نيلي كجا است. به قول خودشان تعزير و به قول ما شكنجه كرده‌اند كه بگويند دكتر نيلي كجا است. نمي‌دانسته‌اند، رهاي‌شان كرده‌اند. در اين مملكت چه خبر است؟

همسر علی تاجرنیا و دو عضو دیگر خانواده وی امروز دستگیر شدند

همسر دکتر تاجرنبا به همراه برادر و برادر همسرش در مقابل دادگاه فرمایشی بازداشت شدگان حوادث اخیر بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، ضمن اعلام این خبر، در وبلاگ خود نوشته است:

خوب دیگه مثل این که شروع شد

نوبت خانواده زندانیان سیاسی است

یا سکوت یا داغ و درفش

این منطق برایتان آشنا نیست؟

خواهر عزیزمان را همین امروز جلوی دادگاه فرمایشی نیروی انتظامی به اتفاق برادر و همسر برادرش دستگیر کردند و جرمشان اصرار برای دیدن عزیزشان بوده است پس از نزدیک دو ماه دوری و بی خبری از اصل حالش!!!

قاضی مرتضوی دادستان تهران روز یک شنبه هفته گذشته پس از دادگاه در جواب وکیل همسرم برای درخواست ملاقات گفته بود بگویید همین یکی دو روز در همین هفته دادگاه می گذاریم و می آید تاجزاده و خانواده اش بیایند ملاقات کنند . وکیل گفته بود مرد حسابی صندلی ها که قبل از شروع دادگاه توسط خودتان پر می شود . ایشان لبخندی مرحمت فرموده گفته بود: می گذاریم دادگاه انقلاب که بزرگتر است وآن هفته شد این هفته و مضحکه آقایان خوشبختانه بدون حضور همسرم برگزار شد .

امروز خانواده ها به شوق دیدار عزیزانشان از ٧ صبح تا حدود یک ساعت پیش پشت در منتظر ماندند و دیدار یار نصیبشان نشد.و در عوض مادر چهار فرزند خردسال دکتر تاجرنیا را بردند . به کجا ؟ خدا داند . دکتر همین چند روز پیش هشدار داده بود و این مادر با توکل زیاد گفته بود : فرزندانمان خدایی دارند که از همه به آنان مهربان تر است .


خداوندا ریشه ظلم را برکن

آمین

تصفیه‌ها در وزارت اطلاعات همچنان ادامه دارد

پس از عزل حاج حبیب‌الله و خزایی، دو معاون وزیر اطلاعات، امروز در وزارت اطلاعات مراسم تودیع دکتر فیروزآبادی معاون فن‌آوری اطلاعات وزارتخانه برگزار شد و به وزدی مراسم تودیع معاون پارلمانی این وزارتخانه نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش "الف"، فیروزآبادی 25 سال سابقه مسوولیت فنی در وزارت اطلاعات داشته و از متخصصان برجسته IT به شمار می‌رود.

طبق آخرین اخبار، فردا مراسم تودیع منصوری‌زاده معاون پارلمانی وزارت اطلاعات برگزار خواهد شد و گفته می‌شود معاونت حفاظت نیز به زودی تغییر خواهد کرد.

این تغییرات در حالی صورت می‌گیرد که وزارتخانه وزیر ندارد و سرپرستی آن با رییس جمهور است.

قابل ذکر است که اسفندیار رحیم‌مشایی تا سال 1365 در وزارت اطلاعات بوده است و نیروهای قدیمی وزارت را به خوبی می‌شناسد.

گفتنی‌ست، مصوبه سال 62 مجلس شوراي اسلامي، وزير اطلاعات را داراي شرايطي مي‌داند كه مهمترين آن سوابق ديني وزير اطلاعات در حد اجتهاد و عدم عضويت وي در هيچ حزب و گروهي است. از آنجايي كه اگر وزارت اطلاعات وزير نداشته باشد، رئيس‌جمهور مي‌تواند سرپرست تعيين يا خود وي سرپرستي آن را بر عهده گيرد؛ بنابراين اختيارات سرپرست عينا مثل اختيارات وزير مي‌باشد و در نتيجه به طور منطقي سرپرست وزارت اطلاعات بايد هم در حد اجتهاد باشد و هم عضو هيچ حزب و گروهي نباشد.

گزارش دیدار گروهی از جوانان فعال سیاسی با خانواده‌های بازداشت شدگان

به مناسبت نیمه شعبان اعضای شاخه های دانشجویان و جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی، پویش موج سوم و فعالین دانشجویی با حضور در منزل خانواده های آقایان میردامادی، عرب سرخی، ابطحی، صفایی و مومنی ضمن تبریک عید نیمه شعبان به این خانواده ها اظهار داشتند پروژه نخ نمای اعتراف گیری ها و دادگاه های فرمایشی دیگر امروز منسوخ تر از آنست که کسی را فریب دهد.

در دیدار با خانواده دکتر میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی زهرا مجردی همسر ایشان ضمن تشکر از حضور جوانان در کنار خانواده خود گزارشی از وضعیت بازداشت شدگان ارائه کرد؛ او ضمن تاکید بر اینکه نیروهای کودتا بخاطر مراسم تحلیف به شدت خانواده را تحت فشار گذاشتند و گفته اند به مصاحبه کردن ادامه ندهید وگرنه به ضرر عزیزانتان می شود گفت ما محکم به فعالیت های خود ادامه می دهیم.

وی در خصوص وضعیت دکتر میردامادی گفت: اطلاعات خاصی نداریم تماس ها به شدت کنترل می شود اما در تماس آخر یک دیوان حافظ خواستند که من هم برای ایشان بردم.

همسر فیض ا... عرب سرخی عضو ارشد شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز ضمن تشکر از حضور جوانان در کنار خانواده زندانیان ضمن بیان چگونگی نحوه بازداشت همسرش گفت: این اعتراف گیریها ما را در ادامه مسیری که انتخاب کرده ایم مصمم تر می کند. وی در خصوص وضعیت همسر خود گفت: ایشان تاکنون هیچ تماسی نداشتند و تنها اطلاعی که ما داریم اینست که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

خانواده حجت الاسلام والمسلمین ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهوری در دوران محمد خاتمی و عضو ارشد شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز نیز که بعد از ظهر با رویی گشاده میزبان جوانان بودند در خصوص وضعیت همسر خود بیان کرد: از بعد از ماجرا دادگاه ایشان سه با ر تماس داشتند که نگران عکس العمل های مردم در بیرون بودند که به ایشان اطمینان دادیم که مردم ما آگاه تر از آنند که فریب اینگونه شو های تلویزیونی را بخورند؛ همچنین ایشان از تماس هایی خبر دادند که تهدید می کردند باید مصاحبه در خصوص قرص هایی که به آقای ابطحی می دهند را تکذیب کنند وگرنه برای ایشان بد خواهد شد که جواب داده اند من راست گفتم و حرف راست خود را تکذیب نمی کنم, حالا هرچه می خواهید بکنید.

جوانان حاضر در این دیدار نیز تاکید کردند که آنان که این سناریوهای مضحک را می نویسند به یاد داشته باشند که ما خاطره خنده ها و یادداشت ها و عکس های ابطحی را فراموش نکرده ایم و تا آخر کنار او و خانواده اش هستیم.

در ادامه این دیدار ها جوانان با حضور در منزل مهندس صفایی فراهانی معاون دبیرکل و رئیس هیئت اجرایی مشارکت عید نیمه شعبان را به خانواده ایشان تبریک گفته و از خداوند متعال خواستار آزادی هرچه سریعتر ایشان و همه زندانیان سیاسی بیگناه را کردند. خانواده مهندس صفایی نیز ضمن تبریک متقابل این عید گفتند: آقای مهندس صفایی در تماس آخر محکمتر و شاداب تر بودند و همچنان همچون گذشته در برابر زورگویان مقاومند.

در نهایت جوانان با حضور در خانه عبدا... مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ادوار تحکیم با همسر ایشان دیدار کردند. همسر عبدا... مومنی ضمن نگرانی از وضعیت حال همسر خود گفت از بعد از مصاحبه ای که کردم مدام تهدید می کنند مصاحبه را پس بگیر اما من گفته ام تا همسرم در زندان است من برای تلاش جهت آزادی او با هرجا که بتوانم مصاحبه می کنم و حقیقت را می گویم.

یادآور می شود در روزهای گذشته نیز این جوانان با حضور در منزل حمزه غالبی مسول جوانان و دانشجویان ستاد مهندس موسوی و سعید نورمحمدی عضو شورای مرکز ی شاخه جوانان و شهاب طباطبایی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و رئیس ستاد 88 با خانواده این عزیران در بند دیدار و جهت استخلاص سریعتر آنها دیدار کردند. متاسفانه از وضعیت حمزه غالبی اطلاعات زیادی در دست رس نیست و تنها این محرز است که در دست اطلاعات سپاه است.

جبهه مشارکت: به روزنامه‌ها دستور می‌دهند چه بنویسند و چه ننویسند

جبهه مشارکت اران اسلامی با صدور بیانیه ضمن محكومیت ادامه بازداشت و سرکوب روزنامه نگاران مستقل و اصلاح طلب و تشديد بي سابقه فضاي سانسور از سوی جریان اقتدارگراي حاكم، این روز مبارک را به همه صاحبان شرافت آن، خبرنگاران، روزنامه نگاران و دیگر فعالان مستقل این عرصه شادباش گفت. در این بیانیه آمده است:"امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسیده که انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به عنوان خانه و مامن اين قشر شريف دو روز پيش از آن پلمپ شده است، آن هم توسط كساني که در پرونده قضائی شان صدور حکم تعطیلی بیش از یکصد روزنامه و مجله و نشریه و هزارن حکم بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به چشم می خورد و به اين ترتيب اهالي مطبوعات و رسانه از تنها تکیه گاه مستقل خود محروم شده اند."

به گزارش نوروز متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اطلاعيه جبهه مشاركت ايران اسلامي در پاسداشت روز خبرنگار

گرامی داشت روز خبرنگار، ارج نهادن به آگاهی و دانایی است و این امر به خصوص در جامعه ای که روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل آن با پرداخت هزینه های فراوان و با کم ترین حمایت های قانونی وامنیت شغلی دست به گریبانند اهمیت مضاعفی پیدا می کند.

امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسیده که با عملکرد ستاد کودتا، با بازداشت و زندانی بودن بیش از 50 خبرنگار به صدر کشورهای محدود کننده گردش آزاد اطلاعات رسیده ایم.

امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسیده که انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به عنوان خانه و مامن اين قشر شريف دو روز پيش از آن پلمپ شده است، آن هم توسط كساني که در پرونده قضائی شان صدور حکم تعطیلی بیش از یکصد روزنامه و مجله و نشریه و هزارن حکم بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به چشم می خورد و به اين ترتيب اهالي مطبوعات و رسانه از تنها تکیه گاه مستقل خود محروم شده اند.

امسال روز خبرنگار در حال فرا رسیده است که روزنامه ها در شرایطی امنیتی و با استقرار ماموران امنیتی و اطلاعاتی در هیات تحریریه و چاپخانه ها، تحت فشار و سرکوب و سانسور قرار دارند و نه فقط به آنها گفته می شود چه ننویسند بلکه می گویند چه بنویسند.

امسال روز خبرنگار در حالی فرارسیده است که از ابتدای سال جاری، روزنامه، نشریه و مجلات بسیاری به محاق توقیف رفته است.

جبهه مشارکت ايران اسلامي با آنکه این روزها را سخت ترين و ناگوارترین روزها برای خبرنگاران و روزنامه نگاران ایرانی می داند و در حالی که بیش از 50 نفر از روزنامه نگاران در زندان های انفرادی و شرایط سخت زندگی در حبس هزينه آگاهي بخشي خود را مي پردازند، ضمن پاسداشت روز خبرنگار، با اميد به ثمر رسيدن پايداري جنبش مردمي اصلاحات كه از اهداف والاي آن آزادي گردش اطلاعات و رسانه است، آرزومند فرا رسيدن روزی است که دیگر هیچ روزنامه نگار و خبرنگاری در زندان تاریک اندیشان بی خرد محبوس نباشد و هیچ قلمی به خاطر ابراز مخالفت شکسته نشود و عاقبت هیچ نشریه ای به خاطر خود قانون بيني زورمندان به تعطیلی منجر نشود.

جبهه مشارکت ایران اسلامی در روز ارجمند خبرنگار، ضمن محكوم كردن ادامه بازداشت و سرکوب روزنامه نگاران مستقل و اصلاح طلب و تشديد بي سابقه فضاي سانسور از سوی جریان اقتدارگراي حاكم، این روز مبارک را به همه صاحبان شرافت آن، خبرنگاران، روزنامه نگاران و دیگر فعالان مستقل این عرصه شادباش می گوید و باز رسيدن بهار دلنشين مطبوعات را آرزومند است.

جبهه مشاركت ايران اسلامي
17/05/88

تماس تلفنی هنگامه شهیدی با مادرش پس از 40 روز بازداشت

مادر هنگامه شهیدی روزنامه نگار بازداشت شده از تماس تلفنی دخترش پس از 40 روز بازداشت خبر داد.
او می گوید« هنگامه پس از گذشت حدود 40 روز از دستگیری خود دیشب در تماس تلفنی از افت شدید فشار خون خود خبر داد و درخواست کرد آخرین نسخه پزشکی وی به مقامات اوین تحویل داده شود. »
مادر هنگامه شهیدی همچنین گفت که پسورد وبلاگ شخصی و فیس بوک این روزنامه نگار در اختیار خانواده اش نیست و افرادی که در وبلاگ او و صفحه فیس بوک اش اقدام به نوشتن مطلب یا ایجاد رابطه با مخاطبان کردند هیچ گونه نسبتی با خانواده هنگامه شهیدی ندارند.
هنگامه شهیدی روزنامه نگار و از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از 9 تیرماه بازداشت شده است.

بازداشت همسر علی تاجرنیا و شماری از تجمع کنندگان در مقابل دادگاه نمایشی

شبکه جنبش راه سبز(جرس):در جریان برگزاری دومین دادگاه نمایشی برای بازداشت شدگان از سوی مجریان کودتای انتخاباتی برخی از تجمع کنندگان در مقابل دادگستری بازداشت شدند.

گزارش ها حاکی است که زهرا ميريونسي همسر و برخي ديگر از اعضاي خانواده دکتر علي تاجرنيا عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی ساعتی پیش در جلوي دادگاه از سوی نيروي انتظامي بازداشت شدند.

بازداشت زهرا میر یونسی همسر علی تاجرنیا در حالی صورت گرفت که وی به همراه برادر و همسر برادرش از صبح امروز در مقابل دادگاه نمایشی حاضر شده بود تا شاید لحظاتی بتواند آقای تاجرنیا را پس از نزدیک به دو ماه ببیند یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی صبح امروز گروهی از مردم و شماری از خانواده های بازداشت شدگان را که همزمان با برگزاری دومین دادگاه نمایشی در مقابل مجتمع امام خمینی تجمع کرده اند، مورد هجوم قرار دادند.

خانواده های بازداشت شدگان که به شدت نسبت به برگزاری دادگاه نمایشی از سوی کودتاچیان ر علیه بستگان شان اعتراض دارند از صبح شنبه با تجمع مقابل دادگستری ضمن اعتراض به بازداشت غیر قانونی، بلند مدت و اعمال فشار به بستگان شان برای اخذ اعترافات اجباری،به سر دادن شعار الله اکبر پرداختند که با هجوم و برخورد شدید یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی مواجه شدند.

شبکه جنبش راه سبز(جرس):

یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی صبح امروز گروهی از مردم و شماری از خانواده های بازداشت شدگان را که همزمان با برگزاری دومین دادگاه نمایشی در مقابل مجتمع امام خمینی تجمع کرده اند، مورد هجوم قرار دادند.

به گفته شاهدان عینی خانواده های بازداشت شدگان که به شدت نسبت به برگزاری دادگاه نمایشی از سوی کودتاچیان،خشمگین اند در تجمع مقابل دادگستری به سر دادن شعار الله اکبر پرداختند که با هجوم ماموران مواجه شدند.

گزارش ها حاکی است که با افزایش شمار تجمع کنندگان در مقابل دادگستری تهران علاوه بر ماموران یگان های ویژه و ماموران لباس شخصی،ده ها مامور موتورسوار نیز در حوالی محل برگزاری این دادگاه نمایشی حضور دارند.

ماموران یگان های ویژه همچنین ساختمان دادگستری را در محاصره خود گرفته و تلاش می کنند با ضرب و شتم،تهدید،و ایجاد وحشت خانواده ها و مردم تجمع کننده را متفرق کنند.

شهید رجایی بهزاد نبوی را اینگونه نزد امام(ره) معرفی می کند:

آیت‌الله بیات: امام از رجایی درباره بهزاد نبوی پرسید و رجایی گفت: «و ما ادریک ما بهزاد»

فرزند آیت‌الله بیات زنجانی در وبلاگ خود خبر داد که این مرجع تقلید در پاسخ به سؤال گروهی از طلاب درباره بهزاد نبوی، گفته است: «حضرت امام از مرحوم رجائی پیرامون ایشون سئوال کرده بود و مرحوم رجائی در جواب امام گفته بود:"و ما ادریک ما بهزاد". » آیت‌الله بیات افزوده است: «من بهزاد رو از زمان زندان شاه و سالها در زندان انفرادی بودنش می شناسم. من بهزاد رو از اون وقتی می شناسم که حتی در سلول انفرادی نماز شبش ترک نمی شد.»

متن کامل وب‌نوشته‌ی محسن بیات را که از وبلاگش به آدرس bayatzanjani.blogfa.com نقل شده، بخوانید:

روزهای عید در قم این مرسومه که طلاب، برای دیدن مراجع و علما به دفاتر اونها میرن و معمولاً این روزها، دفاتر آقایون شلوغ تر از بقیه روزها می شه. به همین خاطر، دفتر شلوغ تر از روزهای معمول بود و طلاب زیادی برای دیدن ابوی به دفتر اومده بودن که بین اونها، افرادی هم دیده می شدن که بار اول بود به دفتر اومده بودن و حتی بار اول بود که پدر رو می دیدن و این درسئوالاتشون، کاملاً نمود پیدا می کرد.

مثلاً یک بنده خدائی سئوالی رو از پدر با این شکل طرح کرد که:"ظاهراً شما از قول امام فرمودید که به آقای خوئینی ها فرمودن پرونده آقای نبوی رو تا من زنده هستم، جمع کنید والا بعد از من او رو از بین می برن!" و ابوی در پاسخ گفتن: بله، من گفتم. حالا یه مطلبی هم به شما در ادامه می گم تا راجع به بهزاد، بیشتر بدونید. حضرت امام از مرحوم رجائی پیرامون ایشون سئوال کرده بود و مرحوم رجائی در جواب امام گفته بود:"و ما ادریک ما بهزاد".

پدر ادامه دادن:من بهزاد رو از زمان زندان شاه و سالها در زندان انفرادی بودنش می شناسم. من بهزاد رو از اون وقتی می شناسم که حتی در سلول انفرادی نماز شبش ترک نمی شد....

و یا سئوال دیگه ای که از ایشون با این مضمون که "بهتر نبود در برابر این قضایا سکوت می کردید و جایگاهتون رو حفظ می کردید"، مطرح شد و پدر در جواب با ناراحتی گفتن:" همه ماها در برابر پروردگار مسوولیم اگر در قبال اتفاقات چشمامون رو ببندیم؛ هممون مسوولیم و باید جواب پس بدیم."

سئوالات دیگه ای هم بود و طبیعتاً جوابهائی؛ یک چیز دیگه ای مرسومه در این روزها و اون هم اینکه بعضی از طلاب اشعاری رو در مدح صاحب اون روز آماده می کنن و می خونن و امروز، یک طلبه پاکستانی هم بین اونها بود و شعری رو در مدح صاحب الزمان(عج) آماده کرده بود و با همون لهجه پاکستانیش خوند.

«نماز جمعه سبز»

پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش خبر داد که نماز جمعه این هفته در روز 23 مرداد به امامت رئیس مجلس خبرگان اقامه خواهد شد.

«موج سبز آزادی» پیش از این در نهمین موج آفرینی سبز، از فعالان جنبش سبز و عموم مردم دعوت کرده بود با حضور دوباره در نماز جمعه 23 مرداد، بار دیگر حماسه 26 تیر ماه را تکرار کنند.

اکنون با قطعی شدن حضور هاشمی در نماز جمعه این هفته، بار دیگر بر موج آفرینی نهم تاکید می‌کنیم و از همه سبزها می‌خواهیم بار دیگر مهیای نمازجمعه سبز شوند.

توضیحات بیشتر درباره موج آفرینی سبز نهم، تکرار نمازجمعه سبز:

جنبش سبز تا بدین‌جا پایبندی خود را به شئون و موازین اخلاقی و دینی به خوبی نشان داده و اثبات کرده است که عدالت و حق‌طلبی، آرمانی دینی و اخلاقی است و نمی‌توان کسانی را با تمسک به دین و اخلاق، که آرمان پیامبران و امامان نیز بوده است، به خاک و خون کشید. یکی از مظاهر این تعهد، شرکت میلیونی سبزها در نمازجمعه‌ سه هفته پیش به امامت آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی بود.

اهمیت آن اتفاق، نه فقط حضور میلیونی سبزها، که شکستن انحصار سی ساله نهاد نماز جمعه و گرفتن آن از دست مشتی انحصارطلب و متحجر بود. اما آن بار اول و آخر نبود که سبزها چنان حماسه‌ای در نماز جمعه که از پراهمیت‌ترین مناسک دینی در اسلام به حساب می‌آید، آفریدند. آن اتفاق باز هم قابلیت تکرار دارد. هفته دیگر دوباره نوبت آقای هاشمی است که خطیب نمازجمعه باشد، اگر که بیاید. آمدن دیگر بزرگان مخالف کودتا نیز منوط و مشروط به تکرار حماسه سبز پیشین است. اگر ما سبزها برویم، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی نیز با مردم هم‌قدم خواهند بود. ما باید با حضورمان صف‌آرایی میان اسلام سبز عدالت و صداقت را با اسلام سیاه خشونت و تحجر آشکار کنیم. این امر تنها با حضور سبزها در صفوف نمازجمعه ممکن خواهد شد. پس سجاده‌ها، چادرنمازها و تسبیح‌های سبزتان را برای یک نمازجمعه سبز دیگر آماده کنید و گوش به زنگ باشید! اگر بگذارند و مانع‌تراشی نکنند، 23 مرداد نمازجمعه تهران را بار دیگر سراسر سبز خواهیم کرد.

علی مطهری، عضو کمیته فیلترینگ

"علي مطهري" از سوي کميسيون صنايع و معادن مجلس براي عضويت در کميته 12 نفره تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در محيط اينترنت (کميته فيلترينگ) معرفي شد.
به گزارش ایرنا، کميته 12 نفره فيلترينگ اينترنت کارگروه (کميته) تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در محيط اينترنت جهت فيلتر سايتهاي متخلف و همچنين رسيدگي به شکايات راجع به مصاديق پالايش(فيلتر) شده از مرداد ماه در قوه قضائيه تشکيل شده است.
مطهري در مورد تصميمات اين کميته، گفت: اين کميته تاکنون يک نشست برگزار کرده و مقرر شده اطلاع رساني در مورد تصميمات آن توسط دبيرخانه کميته مستقر در دادستاني کل کشور انجام گيرد.
گفتني است، براساس تفاهم مجلس و قوه قضائيه و به منظور جلوگيري از تصميم گيري کميته تشکيل شده توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين خصوص، قوه قضائيه در مرداد ماه نسبت به تشکيل کارگروه (کميته) 12 نفره تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در محل دادستاني کل کشور اقدام کرد.
رياست اين کارگروه برعهده دادستان کل کشور خواهد بود و وزير يا نماينده وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوري اطلاعات، اطلاعات، دادگستري، علوم، تحقيقات و فناوري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، رئيس سازمان صدا و سيما و فرمانده نيروي انتظامي، يک نفر خبره در فناوري اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر از نمايندگان عضو کميسيون قضايي و حقوقي به انتخاب کميسيون قضايي و حقوقي و تأييد مجلس اعضاي کارگروه (کميته) را تشکيل مي شود.
همچنين جلسات کارگروه (کميته) حداقل هر پانزده روز يک بار و با حضور هفت نفر عضو رسميت مي‌يابد و تصميمات کارگروه (کميته) با اکثريت نسبي حاضران معتبر خواهد بود.
طبق دستورالعمل صادره ارائه‌دهندگان خدمات ميزباني (هاست ها) نيز موظفند به محض دريافت دستور کارگروه (کميته) تعيين مصاديق مذکور در ماده فوق يا مقام قضايي رسيدگي ‌کننده به پرونده مبني بر وجود محتواي مجرمانه در سامانه‌هاي رايانه‌اي خود از ادامه دسترسي به آن ممانعت به عمل آورند و چنانچه عمداً از اجراي دستور کارگروه (کميته) يا مقام قضايي خودداري کنند، منحل خواهند شد. در غير اين صورت، چنانچه در اثر بي احتياطي و بي‌مبالاتي زمينه دسترسي به محتـواي مجرمـانه مزبور را فراهم کنند، در مرتبه نخست به جزاي نقدي از بيست ميليون ريال تا يکصد ميليون ريـال و در مرتبه دوم به يکصد ميليـون ريال تا يک ميليـارد ريال و در مرتبه سوم به يک تا سه سال تعطيلي موقت محکوم خواهند شد.
همچنين ارائه‌دهندگان خدمات ميزباني موظفند به محض آگاهي از وجود محتواي مجرمانه مراتب را به کارگروه (کميته) تعيين مصاديق اطلاع دهند.
پيش از اين با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي کميته ديگري مسئوليت فيلترينگ سايت هاي متخلف را برعهده داشت.

تجمع معترضان جلوی دادگاه فرمایشی

بر اساس اولین گزارش‌های رسیده، خانواده‌های زندانیان و گروه کثیری از مردم، از صبح امروز در محوطه جلوی دادگاه جمع شدند و به برگزاری دادگاه غیرقانونی اعتراض کردند.


به گزارش موج سبز آزادی، محوطه اطراف دادگستری تهران در خیابان خیام بسیار شلوغ گزارش شده و حضور نیروهای لباس شخصی نیز بسیار پررنگ است.

این گزارش حاکی است پس از آنکه تجمع‌کنندگان شروع به سر دادن «الله اکبر» کردند، با هجوم نیروهای ضد شورش مواجه شدند که سعی در متفرق کردن آنها داشتند.

گزارش‌های تکمیلی در این باره متعاقبا اعلام می‌شود.