گزارش دیدار گروهی از جوانان فعال سیاسی با خانواده‌های بازداشت شدگان

به مناسبت نیمه شعبان اعضای شاخه های دانشجویان و جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی، پویش موج سوم و فعالین دانشجویی با حضور در منزل خانواده های آقایان میردامادی، عرب سرخی، ابطحی، صفایی و مومنی ضمن تبریک عید نیمه شعبان به این خانواده ها اظهار داشتند پروژه نخ نمای اعتراف گیری ها و دادگاه های فرمایشی دیگر امروز منسوخ تر از آنست که کسی را فریب دهد.

در دیدار با خانواده دکتر میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی زهرا مجردی همسر ایشان ضمن تشکر از حضور جوانان در کنار خانواده خود گزارشی از وضعیت بازداشت شدگان ارائه کرد؛ او ضمن تاکید بر اینکه نیروهای کودتا بخاطر مراسم تحلیف به شدت خانواده را تحت فشار گذاشتند و گفته اند به مصاحبه کردن ادامه ندهید وگرنه به ضرر عزیزانتان می شود گفت ما محکم به فعالیت های خود ادامه می دهیم.

وی در خصوص وضعیت دکتر میردامادی گفت: اطلاعات خاصی نداریم تماس ها به شدت کنترل می شود اما در تماس آخر یک دیوان حافظ خواستند که من هم برای ایشان بردم.

همسر فیض ا... عرب سرخی عضو ارشد شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز ضمن تشکر از حضور جوانان در کنار خانواده زندانیان ضمن بیان چگونگی نحوه بازداشت همسرش گفت: این اعتراف گیریها ما را در ادامه مسیری که انتخاب کرده ایم مصمم تر می کند. وی در خصوص وضعیت همسر خود گفت: ایشان تاکنون هیچ تماسی نداشتند و تنها اطلاعی که ما داریم اینست که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

خانواده حجت الاسلام والمسلمین ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهوری در دوران محمد خاتمی و عضو ارشد شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز نیز که بعد از ظهر با رویی گشاده میزبان جوانان بودند در خصوص وضعیت همسر خود بیان کرد: از بعد از ماجرا دادگاه ایشان سه با ر تماس داشتند که نگران عکس العمل های مردم در بیرون بودند که به ایشان اطمینان دادیم که مردم ما آگاه تر از آنند که فریب اینگونه شو های تلویزیونی را بخورند؛ همچنین ایشان از تماس هایی خبر دادند که تهدید می کردند باید مصاحبه در خصوص قرص هایی که به آقای ابطحی می دهند را تکذیب کنند وگرنه برای ایشان بد خواهد شد که جواب داده اند من راست گفتم و حرف راست خود را تکذیب نمی کنم, حالا هرچه می خواهید بکنید.

جوانان حاضر در این دیدار نیز تاکید کردند که آنان که این سناریوهای مضحک را می نویسند به یاد داشته باشند که ما خاطره خنده ها و یادداشت ها و عکس های ابطحی را فراموش نکرده ایم و تا آخر کنار او و خانواده اش هستیم.

در ادامه این دیدار ها جوانان با حضور در منزل مهندس صفایی فراهانی معاون دبیرکل و رئیس هیئت اجرایی مشارکت عید نیمه شعبان را به خانواده ایشان تبریک گفته و از خداوند متعال خواستار آزادی هرچه سریعتر ایشان و همه زندانیان سیاسی بیگناه را کردند. خانواده مهندس صفایی نیز ضمن تبریک متقابل این عید گفتند: آقای مهندس صفایی در تماس آخر محکمتر و شاداب تر بودند و همچنان همچون گذشته در برابر زورگویان مقاومند.

در نهایت جوانان با حضور در خانه عبدا... مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ادوار تحکیم با همسر ایشان دیدار کردند. همسر عبدا... مومنی ضمن نگرانی از وضعیت حال همسر خود گفت از بعد از مصاحبه ای که کردم مدام تهدید می کنند مصاحبه را پس بگیر اما من گفته ام تا همسرم در زندان است من برای تلاش جهت آزادی او با هرجا که بتوانم مصاحبه می کنم و حقیقت را می گویم.

یادآور می شود در روزهای گذشته نیز این جوانان با حضور در منزل حمزه غالبی مسول جوانان و دانشجویان ستاد مهندس موسوی و سعید نورمحمدی عضو شورای مرکز ی شاخه جوانان و شهاب طباطبایی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و رئیس ستاد 88 با خانواده این عزیران در بند دیدار و جهت استخلاص سریعتر آنها دیدار کردند. متاسفانه از وضعیت حمزه غالبی اطلاعات زیادی در دست رس نیست و تنها این محرز است که در دست اطلاعات سپاه است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر