حاشیه‌هایی سبز بازی افتتاحیه‌ی لیگ برتر فوتبال

بازی تیم‌های پیروزی تهران و مس کرمان در اولین هفته لیگ برتر فوتبال، حاشیه‌های زیادی داشت؛ از خالی بودن ورزشگاه و توزیع بلیط مجانی، تا راه ندادن خبرنگاران به کارت خبرنگاری، یا بازداشت تعدادی از تماشاگران، یا دستبندهای سبز دو بازیکن این دو تیم در این بازی و در نهایت جمع شدن پرچم و پارچه نوشته‌های سبز از ورزشگاه!

به گزارش موج سبز آزادی، سعید قرایی خبرنگار ورزشی کرمان در وبلاگ «تک به تیک» حاشیه‌های بازی مس کرمان و پیروزی تهران را شرح داده است که بخش‌هایی از این نوشته وبلاگی را با هم می‌خوانیم:

زماني كه پرسپوليسي ها براي گرم كردن خود وارد زمين چمن ورزشگاه باهنر كرمان شدند از ديدن سكوهاي خالي به شدت تعجب كردند.آن ها اصلا عادت نداشتند كه براي انجام بازي به يك شهرستان بروند و با سكوهاي خالي روبرو شوند كه سي درصد ورزشگاه را به خود اختصاص داده باشند! پيش از اين كرماني ها به زمان بازي اعتراض كرده بودند و خواهان جلو افتادن آن بودند.

معمولا رسم بر اين است كه زماني پرسپوليس و استقلال به شهرستان ها مي روند تا به بازي بپردازند، بازار فروش بليط در بازار سياه داغ مي شود اما در اتفاقي نادر اين بار عكس اين ماجرا در كرمان رخ داد!در حالي كه كمتر از 20 دقيقه به شروع بازي مس و پرسپوليس در ورزشگاه باهنر كرمان باقي مانده بود برخي از مسئولين زماني كه خلوتي بيش از اندازه ورودي هاي ورزشگاه و سكوها را ديدند، براي پر شدن ورزشگاه تصميم گرفتند بليط هاي دوهزار توماني اين بازي را به شكل رايگان ميان تماشاگران توزيع كنند تا آن ها با تماس با دوستان و آشنايان خود، آن ها را براي ورود به ورزشگاه تشويق كنند!

خبرنگاران حاضر در ورزشگاه باهنر كرمان براي پوشش خبري بازي پرسپوليس و مس مصائب و مشكلات جالبي را براي ورود به ورزشگاه تحمل كردند.در حالي كه از سوي تربيت بدني كرمان كارت هاي خبرنگاري مخصوصي براي اين بازي صادر شده بود، به دليل ناهماهنگي با نيروهاي يگان ويژه و عدم ارائه تصوير اين كارت به ماموران، سبب شد كه نيروي انتظامي از ورود خبرنگاران به جايگاه مخصوص آن ها جلوگيري كند. اما نكته جالب تر اينكه برخي از مامورين كه با اين كارت ها آشنايي داشتند براي ورود خبرنگاران به جايگاه به آن ها بليط هاي قسمت VIP را دادند تا آن ها مجوز ورود به ورزشگاه را پيدا كنند!

با شروع بازي پرسپوليس و مس در دست برخي از تماشاگران حاضر در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان پرچم و پارچه نوشته هاي سبزي به چشم مي خورد كه عمدتا شعارهاي در وصف امام زمان برروي آن ها درج شده بود.

اما با شروع نيمه دوم هيچ يك از اين پرچم ها و پارچه نوشته ها برروي سكو ها به چشم نمي خورد تا اعلام شود آن ها براي جلوگيري از هرگونه شائبه جمع آوري شده اند! البته برخي از بازيكنان دو تيم هم در اين بازي از دست بند سبز استفاده كرده بودند كه با عدم باز شدن آن ها در نيمه دوم مشخص شد حساسيت ها نسبت به اين دست بندها كمتر از روزهاي قبل شده است!

با اينكه به دليل استقبال كم تماشاگران از بازي پرسپوليس و مس، نيروي انتظامي كار راحت تري براي كنترل اين بازي داشت اما با اين حال تا پيش از شروع بازي تعدادي از تماشاگران خاطي بازداشت شدند.تعداد اين تماشاگران تا پيش از شروع بازي به 15 نفر مي رسيد كه علت اصلي بازداشت آن ها به همراه داشتن مواد منفجره و ايجاد هرج و مرج در صفوف خريد بليط و نداشتن حالت عادي بود! هرچند تعداد رسمي افراد بازداشتي اين بازي اعلام نشد اما تا پايان بازي اين تعداد افزايش پيدا كرده بود. نيروي انتظامي كرمان به دليل همزماني اين بازي با جشن هاي نيمه شعبان تدابير امنيتي ويژه اي براي كنترل بازي مس برابر پرسپوليس داشت و از چند ساعت قبل از بازي مامورين خود را در اطراف ورزشگاه باهنر مستقر كرده بود. هرچند در اين بازي اتفاق خاصي رخ نداد كه اين نيرو را به دردسر بي اندازد.

«موج سبز آزادی» یادآور می‌شود که برخی وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی پیشنهاد حضور سبزها در استادیوم و استفاده از فرصت بازی‌های لیگ را مطرح کرده‌اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر