شهید رجایی بهزاد نبوی را اینگونه نزد امام(ره) معرفی می کند:

آیت‌الله بیات: امام از رجایی درباره بهزاد نبوی پرسید و رجایی گفت: «و ما ادریک ما بهزاد»

فرزند آیت‌الله بیات زنجانی در وبلاگ خود خبر داد که این مرجع تقلید در پاسخ به سؤال گروهی از طلاب درباره بهزاد نبوی، گفته است: «حضرت امام از مرحوم رجائی پیرامون ایشون سئوال کرده بود و مرحوم رجائی در جواب امام گفته بود:"و ما ادریک ما بهزاد". » آیت‌الله بیات افزوده است: «من بهزاد رو از زمان زندان شاه و سالها در زندان انفرادی بودنش می شناسم. من بهزاد رو از اون وقتی می شناسم که حتی در سلول انفرادی نماز شبش ترک نمی شد.»

متن کامل وب‌نوشته‌ی محسن بیات را که از وبلاگش به آدرس bayatzanjani.blogfa.com نقل شده، بخوانید:

روزهای عید در قم این مرسومه که طلاب، برای دیدن مراجع و علما به دفاتر اونها میرن و معمولاً این روزها، دفاتر آقایون شلوغ تر از بقیه روزها می شه. به همین خاطر، دفتر شلوغ تر از روزهای معمول بود و طلاب زیادی برای دیدن ابوی به دفتر اومده بودن که بین اونها، افرادی هم دیده می شدن که بار اول بود به دفتر اومده بودن و حتی بار اول بود که پدر رو می دیدن و این درسئوالاتشون، کاملاً نمود پیدا می کرد.

مثلاً یک بنده خدائی سئوالی رو از پدر با این شکل طرح کرد که:"ظاهراً شما از قول امام فرمودید که به آقای خوئینی ها فرمودن پرونده آقای نبوی رو تا من زنده هستم، جمع کنید والا بعد از من او رو از بین می برن!" و ابوی در پاسخ گفتن: بله، من گفتم. حالا یه مطلبی هم به شما در ادامه می گم تا راجع به بهزاد، بیشتر بدونید. حضرت امام از مرحوم رجائی پیرامون ایشون سئوال کرده بود و مرحوم رجائی در جواب امام گفته بود:"و ما ادریک ما بهزاد".

پدر ادامه دادن:من بهزاد رو از زمان زندان شاه و سالها در زندان انفرادی بودنش می شناسم. من بهزاد رو از اون وقتی می شناسم که حتی در سلول انفرادی نماز شبش ترک نمی شد....

و یا سئوال دیگه ای که از ایشون با این مضمون که "بهتر نبود در برابر این قضایا سکوت می کردید و جایگاهتون رو حفظ می کردید"، مطرح شد و پدر در جواب با ناراحتی گفتن:" همه ماها در برابر پروردگار مسوولیم اگر در قبال اتفاقات چشمامون رو ببندیم؛ هممون مسوولیم و باید جواب پس بدیم."

سئوالات دیگه ای هم بود و طبیعتاً جوابهائی؛ یک چیز دیگه ای مرسومه در این روزها و اون هم اینکه بعضی از طلاب اشعاری رو در مدح صاحب اون روز آماده می کنن و می خونن و امروز، یک طلبه پاکستانی هم بین اونها بود و شعری رو در مدح صاحب الزمان(عج) آماده کرده بود و با همون لهجه پاکستانیش خوند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر