پاسخ یک عضو جبهه مشارکت به حسین شریعتمداری

یک عضو شاخه کارگری حوزه اسلامشهر منطقه تهران، در پاسخ به حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان، یادداشت روز شنبه این روزنامه را نشان از تناقضات ذهنی و فکری و سردرگمی نویسنده و دیگر عوامل کودتا دانشت. این عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی ضمن تاکید بر ناآگاهی نویسنده از اساسنامه جبهه مشارکت، انتشار اینگونه مطالب را نشانه شکست پروژه کودتا عنوان نمود:"اما حاق مطلب این است که انتشار چنین مطالبی از یک طرف موید شکست پروژه بازداشت و اعتراف‌گیری از اصلاح‌طلبان توسط ستاد کودتا و زدن برچسب ناچسب اتهام انقلاب مخملی به آنها و جبهه مشارکت است و از طرف دیگر سعی نویسنده را در فرافکنی از اصل موضوع که تقلب درانتخابات و دولت نامشروع و غیرقانونی بر آمده از آنرا نشان می‌دهد به اثبات می‌رساند. تشابه ادبیات این نوشته با متن کیفر خواست تهیه شده در دادگاه متهمان بی اطلاعی نویسندگان آن را از درک ماهیت این جبهه و اعضاء آن به تصویر می‌کشد." متن کامل این نامه که در سایت نوروز منتشر شده بدین شرح است:

شنبه 17 مرداد مدیرمسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی‌فقیه در این موسسه مطبوعاتی بار دیگر در یادداشتی، که ظاهرا این بار هم عجولانه نوشته شده بود، اعضای جبهه مشارکت را مورد خطاب و عتاب خود قرار داده و برای برخی آنها دلسوزی کرده است! در این سرمقاله ضمن اشاره به دستگیری و بازداشت نزدیک به دو ماهه دبیر کل، قائم مقام و یکی از معاونین حزب و برخی از اعضای شورای مرکزی و ارکان حزب نتیجه‌گیری کرده است که با توجه به عدم حضور این افراد (ظاهرا پلمب نیمه کاره ساختمان مرکزی حزب از قلم ایشان افتاده) چه کسانی به نوشتن بیانیه‌های جبهه مبادرت می‌کنند؟
این یادداشت، که تلاش شده مستند به بندهایی از اساسنامه جبهه مشارکت باشد، با سر درگمی آشکاری نوشته شده و تناقضات ذهنی و فکری نویسنده درآن به نمایش درآمده است به گونه‌ای که از یک طرف نویسنده از شناخت خود نسبت به برخی از بازداشت شدگان و دوستی با آنها سخن می‌گوید و از طرف دیگر با تقسیم‌بندی اعضای این حزب به خوب و بد روشن نمی‌کند که بازداشت‌شدگان جزء کدام گروه هستند؟ و درعین حال تلاش دارد که خود را دلسوز و ناصح جبهه مشارکت و این افراد نشان دهد در حالیکه مواضع گذشته و حال نویسنده و روزنامه متبوعش در این باره روشن‌تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد.
با همه این احوال لازم دیدم به عنوان یک عضو نکاتی را در پاسخ به ادعاهای مطروحه توسط نویسنده این یادداشت به آگاهی ملت شریف ایران برساند:
1- ظاهرا مدیرمسئول کیهان یا به همه اسناد و مدارک برده شده از ساختمان حزب دسترسی نداشته اند و یا اگر داشته اند همه آنها را بدقت مطالعه نکرده اند که اگر چنین بود اساسنامه حزب و اصلاحات انجام شده در آن ابهامات ایشان را برطرف می‌ساخت. به اطلاع ایشان می رسد که تعداد اعضای شورای مرکزی و علی البدل جبهه مشارکت 35 نفر است که تماما توسط کنگره انتخاب شده اند وجلسات شورای مرکزی حزب با 18 نفر رسمیت یافته و تصمیمات آن با رای دوسوم حاضرین اتخاذ می‌شود. در غیاب دبیر کل، قائم مقام ومعاونین بر اساس اصلاحیه اساسنامه اعضاء دیگر می توانند با شرایطی که در اساسنامه دیده شده به برگزاری جلسات و اخذ تصمیم اقدام نمایند. در مورد دفتر سیاسی نیز اطلاعات نگارنده نادرست است واعضای این دفتر، که غالبشان از شورای مرکزی نیستند، نیز می‌توانند در غیاب دبیر کل تشکیل جلسه داده و به اتخاذ تصمیم بپردازند و معمولا صدور بیانیه و اعلام موضع با تصمیم اکثریت اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی انجام می‌شود.
بنابراین در غیاب دبیرکل، قائم مقام و معاونین به ویژه در شرایط خاص ارکان حزب می‌توانند نسبت به رخدادهای کشور تشکیل جلسه داده و اعلام موضع و صدور بیانیه کنند. همان طور که به مناطق حزبی نیز اختیاراتی در این خصوص داده شده است. و این شیوه اداره تشکیلات مکمل اعلام مواضع توسط دبیرکل و قائم مقام جبهه است.

2- تصمیم گیری در این تشکل و بر اساس اساسنامه و اصلاحیه‌های بعدی آن در یک روند کاملا دموکراتیک انجام می‌شود. نویسنده اگر اعضای زندانی عضو شورای مرکزی و دفتر سیاسی جبهه مشارکت را شماره می‌کرد براحتی در می‌یافت که تعداد آنها 12 نفر است و بنابراین افراد باقی مانده برای تشکیل جلسه و اتخاذ تصمیم برپایه اساسنامه و اصلاحات آن مشکلی ندارند، و البته روزنامه وزین!! شما در سالهای اخیر با هر کسی که عناد داشته است وی را عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت پنداشته است.

3- اما حاق مطلب این است که انتشار چنین مطالبی از یک طرف موید شکست پروژه بازداشت و اعتراف‌گیری از اصلاح طلبان توسط ستاد کودتا و زدن برچسب ناچسب اتهام انقلاب مخملی به آنها و جبهه مشارکت است و از طرف دیگر سعی نویسنده را در فرافکنی از اصل موضوع که تقلب در انتخابات و دولت نامشروع و غیرقانونی بر آمده از آنرا نشان می‌دهد به اثبات می‌رساند. تشابه ادبیات این نوشته با متن کیفر خواست تهیه شده در دادگاه متهمان بی‌اطلاعی نویسندگان آن را از درک ماهیت این جبهه و اعضاء آن به تصویر می‌کشد.
من به عنوان یک عضو شهرستانی این حزب شهادت می‌دهم که این حزب از آغاز تاسیس تا به امروز تمام تلاش خود را برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام برآمده از رای مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ساختار حقیقی و حقوقی کشور عزیزمان ایران بکار گرفته است و از همه اتهامات واهی کودتا گران مبراست.

عضو شاخه کارگری
حوزه اسلامشهر منطقه تهران

0 نظرات:

ارسال یک نظر