وخیم شدن وضع تنفسی سعید حجاریان

خانواده سعید حجاریان از ادامه بازداشت و وخیم‌تر شدن وضع سلامت او ابراز نگرانی می‌کند. زینب حجاریان، دختر آقای حجاریان در گفتگو با بی بی سی فارسی از بدتر شدن وضع تنفسی پدرش خبر داده است.

به گفته خانم حجاریان، مادرش روز پنجشنبه در ملاقات با پدرش متوجه شدت یافتن ناراحتی تنفسی او شده است.
بر این اساس، وجیهه مرصوصی، همسر سعید حجاریان در ملاقات پیشین خود متوجه زردی پوست و ناراحتی تنفسی او شد و حال که بعد از دوازده روز دوباره با وی دیدار کرده، وضع مجاری تنفسی او حادتر بوده است.
به گفته خانم حجاریان، پزشک معالج پدرش احتمال می دهد آقای حجاریان به خاطر آلودگی قارچی محیط زندان دچار بیماری سل یا التهاب عفونی مجاری تنفسی شده باشد.
او از مسوولان خواست با آزادی آقای حجاریان امکان برخورداری او را از رسیدگی پزشکان متخصص و پرستاری خانواده فراهم کنند.
زینب حجاریان با اشاره به عوارض جسمی و روحی ناشی از ترور آقای حجاریان در سال 1378 گفت: "پدرم یک فرد بیمار و ناتوان است و هر دفعه که ملاقات داریم شاهد هستیم عوارض جدیدی را نشان می دهد. بعد به خانواده می گویند شما نباید مصاحبه کنید، باید سکوت کنید و اگر مصاحبه کنید وضع پدر بدتر می شود."
خانم حجاریان همچنین از احتمال حضور پدرش در جلسه روز شنبه دادگاه معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اظهار بی اطلاعی کرد.
آقای حجاریان قرار بود روز پنجشنبه به همراه گروهی دیگری از بازداشت شدگان در دادگاه حاضر شود که این جلسه به شنبه موکول شد.
سعید حجاریان، در سال 1378 در حالی که نائب رئیس شورای شهر تهران بود در برابر ساختمان این شورا مورد سوئ قصد قرار گرفت و از آن تاریخ به علت آسیب دیدگی سیستم اعصاب مرکزی دچار مشکلات حرکتی و گفتاری است.
او در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از حامیان میر حسین موسوی، یکی از دو نامزد اصلاح طلب بود و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به همراه ده ها تن از سیاستمداران اصلاح طلب، روزنامه نگاران و معترضان بازداشت شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر