مهر تایید یک پزشک: یقینا به ابطحی قرص آمفتامین خورانده‌اند

نویسنده‏ی وبلاگ پزشک آبی، با اشاره به شرایط محمد علی ابطحی و مقایسه آن با عوارضی که از استفاده از این داروها مشهور است، احتمال استفاده از قرص آمفتامین در بازجویی از آقای ابطحی را بسیار بالا می‏داند.

از هفته‏ی پیش تا به حال، فکرم مشغول این بود که چگونه ابطحی با این سن و سال، ظرف 40 روز 18 کیلو وزن کم کرده و هنوز می‏تواند حرف بزند. سخت ترین رژیم ها، در سخت ترین شرایط هم مقدار کالری را تنها به یک چهارم می رسانند و نهایتا در این سن، در ماه اول بین 9 تا 10 کیلوگرم و در ماه دوم بین 5 تا 6 کیلوگرم از وزن بدن کم می کنند. اما اگر سن آقای ابطحی را در نظر بگیریم، هرگز نمی تواند در ماه اول اینقدر وزن کم کند. برای توجیه 15 کیلو در ماه اول و 4 کیلو ظرف 10 روز، همه دوستان هم نظر مرا داشتند، اما این مرا مجاب نکرد و بالاخره با یکی از دوستانم که متخصص داروسازی است و در شرکت نوارتیس کار می‏کند صحبت کردم. او به شک من مهر یقین زد که فقط در اثر آمفتامین هاست که بدن می تواند این گونه وزن خود را از دست بدهد. اما آمفتامین ها چه هستند؟ آمفتامین ماده ای است که به عنوان محرک سیستم عصبی - مرکزی (محرک روانی) شناخته شده است.

اما دلایل واضح تر برای اثبات خوراندن آمفتامین به ابطحی و دیگران:

1- لاغری شدید: آمفتامین خوراكي براحتي از راه دستگاه گوارش جذب شده و به سرعت اثرات آن ظاهر مي شود. مكا نيسم تاثير آن بطور عمده با آزاد ساختن سروتونين از پايانه هاي پيش سيناپسي و مهار كردن جذب مجدد آن است. بعبارتي با افزايش سطح سروتونين در مغز، فعاليت سيستم عصبي مركزي را سرعت مي بخشد که مصرف کننده دچار بی‌اشتهایی شدید شده و تا روزها اشتها به غذا ندارد.

2- به عکس‏های ابطحی نگاه کنید، مردمک چشم او را در عکس‏های با کیفیت بالا نگاه کنید. از عوارض آمفتامین، گشاد شدن مردمک چشم هاست که کاملا مشهود است.

3- فشار خون بالا: صورت بر افروخته‏ی ابطحی نشانگر فشار خون بالای اوست که در اثر مصرف این دارو ایجاد می‏شود.

4- انجام اعمال تکراری و کلیشه ای: فیلم ابطحی را نگاه کنید. جهت حرکت دست‏ها کاملا تکراری است.

5- پر حرفی: فیلم های حرف زدن ابطحی را پیش از این حوادث حتما دیده اید، که چقدر مکث می کند و چه قدر فکر می کند. مقایسه کنید با تعداد کلمات بیان شده در عرض یک دقیقه در این فیلم اعترافات.

6- رنگ پریدگی و گل انداختن صورت: نیازی به توضیح نیست.

7- تغییرات بارز رفتاری، پشیمانی از اعمال گذشته، نفی خود و دگرگوني تصوير ذهني از خود: که این هم کاملا در اعترافات مشهود است.

و...

اما ترس من و حرف من نه از اعترافات ابطحی است نه از مصرف دارو برای اعتراف گرفتن. ترس من از این است که با طولانی تر شدن بازداشت، با این وزن کم کردن و با این مصرف بی رویه، وی دچار حمله ی قلبی و مغزی و خدای نکرده مرگ شود. چون آمفتامین ها عوارض جبران ناپذیری بر بدن می گذارند که در بسیاری موارد نهایتا باعث مرگ می شوند. خدا آخر و عاقبت همه مان را به خیر بگذراند. آن از استفاده از گاز جنگی به عنوان گاز اشک آور و این هم از دارو خوراندن به زندانی های بدبخت.

منبع: ویلاگ پزشک آبی

http://pezeshkeabi.blogspot.com/2009/08/blog-post_10.html

0 نظرات:

ارسال یک نظر