عزل مسولان مقصر کهریزک به دلیل تنبیهات بدنی خودسرانه

نیروی انتظامی کشور با ارسال اطلاعیه‌ای از عزل و تنبیه چند تن از مسئولان مرتبط با بازداشتگاه کهریزک به دلیل برخی تخلفات از جمله تنبیه خودسرانه بازداشت شدگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این اطلاعیه پس از دستور رهبر مبنی بر تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و بررسی حوادث آن بازداشتگاه توسط هیئت ویژه شورای عالی امنیت ملی، به دستور سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هیئت ویژه ای توسط بازرسی کل ناجا به صورت همزمان مسئول پیگیری موضوع این بازداشتگاه شد.
این اطلاعیه می افزاید: پس از انجام اقدامات و بررسیهای لازم هیئت مذکور اعلام کرد که بازداشتگاه کهریزک برای نگهداری موقت و تادیب اراذل و اوباش دستگیر شده در طرح ارتقای امنیت اجتماعی و با شرایط زیستی سختگیرانه ایجاد و توسط ناجا اداره می شد.
بر اساس این اطلاعیه بررسیهای هیئت ویژه نیروی انتظامی نشان می دهد که تعدادی از دستگیرشدگان اغتشاشات 18 تیر به زندان اوین اعزام می شوند ولی به جهت محدودیت پذیرش، تعدادی از آنها به صورت موقت به بازداشتگاه کهریزک منتقل می شوند که با توجه به شرایط یاد شده اصولاً اعزام بازداشتیها به این بازداشتگاه صحیح نبوده است.
با دو تن از افسران نگهبان وقت به دلیل اقدام خودسرانه درتنبیه بدنی بازداشت شدگان برخورد شده و نامبردگان تنبیه سازمانی شده اند
نیروی انتظامی
در بند دیگری از این اطلاعیه آمده است : نتایج تحقیقات هیئت مذکور نشان می دهد که محدودیت پذیرش بازداشتگاه و اضافه شدن دستگیرشدگان 18 تیر باعث تراکم جمعیت در بند بازداشتیها شده و شرایط نامساعد زیستی و بهداشتی موجبات آزار و اذیت آنان را فراهم می اورد. برابر بررسیهای به عمل آمده و مصاحبه با بازداشت شدگان و مطلعین، سهل انگاری و تخلف تعدادی از مسئولان، ماموران و کارکنان بازداشگاه کهریزک و رده های نظارتی محرز می باشد. لذا ضمن تشکیل و تکمیل پرونده جهت ارسال به مراجع قضایی برای افراد فوق اقدامات تنبیهی درون سازمانی نسبت به آنان اعمال شده است.
بر اساس این اطلاعیه عزل و تنبیه مسئول بازداشتگاه به دلیل پذیرش بازداشت شدگان بیش از ظرفیت بازداشتگاه، عدم انعکاس محدودیتها و مشکلات به سلسله مراتب، بی توجهی و عدم نظارت و کنترل بر زیرمجموعه و عدم توجه به تدابیر ابلاغی در خصوص نحوه نگهداری و مراقبت از بازداشت شدگان، عزل و تنبیه دو تن از مسئولانی که در انجام وظایف نظارتی و کنترلی کوتاهی و سهل انگاری داشته اند، برخورد و تنبیه دو تن از افسران نگهبان وقت به دلیل اقدام خودسرانه در تنبیه بدنی بازداشت شدگان، و بالاخره تنبیه انضباطی تعدادی دیگر از مسئولان و مامورانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد شرایط به وجود آمده نقش داشته اند.
این اطلاعیه می افزاید : نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام فتنه آفرینیهای تحریک کنندگان و اغتشاشگران ضمن متوجه دانستن تمام مسئولیت پیامدها تحریکها و بی قانونیهای صورت گرفته به آنان اعتقاد راسخ بر این دارد که تحت هیچ شرایطی حقوق مردم نبایستی توسط ماموران ناجا که داعیه دار قانونگرایی است مورد نقض قرار گیرد و با اندک موارد و مصادیق آن برخورد می نماید.
در پایان این اطلاعیه آمده است که موارد فوق نتایج اقدامات اولیه بازرسی کل ناجا است و نتایج اقدامات تکمیلی متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر