نامه‌ای به سردار علایی

محمدباقر بختيار

متن کامل نامه محمدباقر بختیار به سردار علایی که در روزنامه اعتمادملی سه‌شنبه ۱۳ مرداد:

(الهي انطقني بالهدي)
سردار آزاده و شجاع
برادر عزيز و بزرگوار، جناب آقاي حسين علايي
با سلام
در اين مقطع حساس كنوني كه متاسفانه برخي از اصحاب حكومت كه داعيه دفاع از ارزش‌ها را يدك مي‌كشند و با ايجاد فضاي تخطئه و تهمت و انگ چسباندن، مي‌خواهند زمينه خودسانسوري را فراهم كنند و چشم واقع‌بين را در برابر حقايق ببندند، كه زهي خيال باطل، چراكه نمي‌دانند خداوند منان اراده‌اش چيز ديگري است و با انتخاب افراد آزاده و شايسته، زمينه حق‌گويي را فراهم مي‌نمايد. برادر، قبل از هر چيز بايد بگويم قدر اين حال موجودي كه خداوند قادر متعال، به شما انسان آزاده عطا نموده بدان و شاكر باش چراكه به‌راستي خود مي‌داني لياقت دفاع از حق و مظلوم در طول تاريخ ابناي بشر، از جانب حق باريتعالي، به هر كس داده نمي‌شود و بايد پس‌زمينه‌هاي سلامت نفس و تسليم وجود داشته باشد تا او عنايت كند. برادر عزيز، در اين شرايط سخت و شكننده و پرهزينه براي آزادمردان، دفاع از حقوق يك مظلوم، از كساني بر مي‌آيد كه درس‌هاي مكتب ايثار و شهادت پرچم‌دار كربلا را با تمام وجود درك كرده باشند و به معناي واقعي به آن پايبند باشند.

آري برادر، وقتي در ابتداي پيامت واژه شهيد مظلوم را در خصوص محسن روح‌الاميني خواندم، به حريت‌ات احسنت گفتم و به خود باليدم و بر اين اصلي كه خداوند در هر عصر و مكان حجتش را براي دفاع از حقوق مظلومش هدايت و ياري مي‌كند، از باور به يقين رسيدم. برادر حسين، بدان كه با ورود به اين عرصه رسالت شما براي پاسداري از حق و پيام‌رساني آن بسيار سنگين مي‌شود، چراكه مدعيان افراطي، اين وضع و حال شما را برنمي‌تابند و هزينه‌هاي سنگيني بر شما تحميل خواهند نمود كه اميدوارم به تأسي از بزرگان دين اسلام و عنايت حق باريتعالي، از اين مرحله سربلند بيرون بيايي. و اما بعد، بار خدايا، تو مي‌داني بسيجيان و پاسداران واقعي در دهه اول انقلاب كه از بطن مردم برخاستند،‌با شناخت و شعور و پيروي از مكتب دينت و با تأسي از سيره معصومين، همه هستي خود را در طبق اخلاص گذاشته و براي دفاع از ارزش‌هاي معنوي كه يكي از مهمترين آنها دفاع از مردم در مقابل تجاوز نظامي فتنه‌گران بود به جهاد شتافتند و در اين مسير چه سختي‌هاي دنيوي كه نكشيدند و با اميد به اينكه با ايثار خون خود،‌جهاني عاري از ظلم و جور و بي‌عدالتي به ارمغان بياورند، رخت از اين دنياي دني برجسته و مظلومانه و بي‌ريا به‌سوي تو شتافتند. خداوندا، تو وعده دادي امتي كه در راه تو قدم برداشته و جان و همه هستي خود را فدا نمودند را دفاع و حمايت كني.

بار خدايا، در اين شرايط كنوني، مردم اين مرز و بوم بيشترين نيازشان كشف حقايق است كه با زدودن گرد و غبار نفاق از روي واقعيات، هر چه بيشتر به راهي روشن هدايت خواهند شد و در نهايت به راه شهدا كه همان راه توست خواهند گرويد. خداوندا تو خود مي‌داني كه مدعيان افراطي دفاع از ارزش‌ها در طول تاريخ همواره مانع‌الطريق راه تو بوده و خواهند بود و آنقدر شرايط را براي تشخيص حق از باطل غبارآلود مي‌كنند كه فقط تو مي‌تواني با نشانه‌هايت مردم را به سوي حق هدايت كني و در اين شرايط فقط به تو پناه مي‌بريم و از تو ياري مي‌خواهيم. خداوندا تو خود مي‌داني در طول تاريخ مدعيان افراطي چه بر سر خواصت كه نياوردند. خداوندا تو مي‌داني معصومين(ع) بالاترين قربانيان تنگ‌نظري و هجمه مدعيان افراطي دين بودند. همه مي‌دانند بني‌عباس به خونخواهي و دفاع از ولايت معصومين چه ظلم‌ها و جورها بر سر اين بزرگان نياوردند و چه لطمه‌ها به اساس دين تو نزدند. بار خدايا، در دوران انقلاب اسلامي مردم به تو روي آوردند و تو آنها را ديدي. مردم در اين راه ايثار كردند و تو به آنها نويد پيروزي دادي. مردم در اين راه شهيد داده و تو به آنها تضمين دادي. خداوندا، تو مي‌داني سرداراني چون شهيد محمد بروجردي به تأسي از سيره معصومين در رفتار با مردم به مرحله‌اي رسيد كه از طرف مردم كردستان كه پيچيده‌ترين فتنه‌ها در‌آنجا شكل گرفته بود، «مسيح كردستان» لقب گرفت و با ريخته شدن خون مظلومانه خود و يارانش منشأ خير و بركات شد و برخي از ياران دفاع مقدسمان همچون محسن ميردامادي، فيض‌الله عرب‌سرخي، جواد امام، عبدالله رمضان‌زاده و... در بندند، ياري‌مان كنيد. پاك‌انديشاني در بندند، ياري‌مان كنيد. جوانان پاك اين مرز و بوم به جرم آزاديخواهي در بندند، ياري‌مان كنيد.

اي عزيزان شهيد، براي پيوستن به شما دل بسته‌ام، ياري‌ام كنيد

0 نظرات:

ارسال یک نظر