هاشمی اواسط هفته درباره نمازجمعه این هفته تصمیم می‌گیرد

يكي از نزديكان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خصوص اقامه نماز جمعه اين هفته تهران توسط وي گفت:آقاي هاشمي هنوز تصميمي براي حضور يا عدم حضور در نماز جمعه نگرفته است.

وي در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به شائبه‌هايي مبني بر اينكه نماز جمعه اين هفته تهران توسط هاشمي رفسنجاني اقامه نخواهد شد،با رد اين موضوع گفت: آقاي هاشمي اواسط هفته در خصوص حضور يا عدم حضورش در نماز جمعه تصميم‌گيري مي كند و رسما هم اعلام خواهد شد. اين مقام مطلع همچنين در خصوص علت حذف خبر اقامه نماز جمعه تهران توسط هاشمي رفسنجاني از سايت شخصي وي نيز گفت: از آنجا كه اين خبر بدون هماهنگي با آقاي هاشمي در سايت منتشر شد به همين دليل مبادرت به حذف آن كردند.

همچنین سایت دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که دیروز خبر حضور ایشان در نمازجمعه این هفته را پس از چند ساعت حذف کرده بود، امروز درباره علت حذف این خبر توضیح داد و تاکید کرد که خبر حضور ایشان در نمازجمعه، از سوی مرجع رسمی همیشگی اعلام می‌شود.

گفتنی است به دنبال انتشار خبر حضور هاشمی رفسنجانی نمازجمعه 23 مرداد، رئيس ستاد اقامه نماز جمعه تهران گفته بود: ستاد نماز جمعه تهران هنوز اطلاعي از خطيب اين هفته نمازجمعه ندارد و طبق روال روز سه‌شنبه خطيب اين هفته نمازجمعه اعلام مي‌شود.

اما در توضیح علت حذف خبر مذکور، سایت هاشمی نوشته است: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ثبات و اعتدال و رعایت ضوابط حرکت جمعی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان معتقدند که انجام هرگونه حرکتی را در تخطی از این مسیر بر نمی تابند و این مهم استثنایی برای ایشان ندارد چرا که رعایت تقوا و پرهیز از هرگونه تندروی آموزه اصلی وهمیشگی معظم له برای نسل دیروز ، امروز و فردای انقلاب است . از این رو وقتی خبر موثق اقامه نماز جمعه این هفته تهران به جهت پاسخ به مطالبات انبوه کاربران و علاقه مندان بیشمار ایشان بر روی سایت قرار گرفت، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان قدیمی ترین خطیب نماز جمعه که در آستانه ورود به دهه چهارم تصدی امامت جمعه موقت تهران قرار دارند ، به حذف خبر و رعایت مراتب همیشگی اعلام نام امام جمعه نماز تهران از سوی مرجع مرتبط دستور فرمودند تا جملگی ما بار دیگر در محضر تجربه، تعهد و کیاست ایشان آموزه ای دیگر بیاموزیم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر