بازتاب مراسم تنفیذ در رسانه های خارجی/عدم پخش زنده مراسم از صداوسیما برای اولین بار

برخلاف انتظار،تنفیذ ریاست جمهوری دهم به شکل مستقیم از صداو سیما پخش نشد.
مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دهم بر اساس برخی اخبار قرار بود ساعت 10 صبح امروز برگزار شود اما این مراسم از سوی رسانه ملی به شکل زنده پوشش داده نشد.
شبکه خبری العالم زودتر از رسانه های داخلی خبر مراسم تنفیذ را مخابره و حاضران و غایبان در این مراسم را اعلام کرد. بر اساس این خبر تنها روسای سه قوه و دبیر شورای نگهبان در صف حاضران شناخته شده قرار داشتند و از خاتمی، هاشمی، موسوی و کروبی و سید حسن خمینی به عنوان غایبان مراسم تنفیذ نام برده شده بود.
نخستین تصاویر از مراسم تنفیذ محمود احمدی نژاد را بخش خبری ساعت 12 شبکه خبر مخابره کرد. در این فیلم ها نشان داده شد که احمد جنتی در کنار علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد و هاشمی شاهرودی در سمت راست نشسته بودند. دبیر شورای نگهبان در جایی نشسته بود که در مراسم تنفیذ روسای جمهور گذشته، هاشمی رفسنجانی آنجا می نشست.
مراسم تحلیف امروز در رسانه های مختلف جهان بازتاب داشت. بیشتر این رسانه ها علاوه بر این موضوع به مواردی مانند غیبت برخی چهره های شاخص، کابینه آینده و اعترافات چند روز اخیر برخی متهمان نیز توجه کرده اند.
نیویورک تایمز ضمن انعکاس خبر مراسم تنفیذ نوشت که دو رییس جمهور پیشین ایران یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی مراسم دوشنبه را «بایکوت» کردند.
خبرگزاری اسوشییتدپرس نیز نوشت که تلویزیون ایران ازپخش مستقیم این مراسم خودداری کرد و توضیح داد «احمدی نژاد که چهار سال پیش دست آیت الله خامنه ای را بوسیده بود این بار گفتگوی کوتاهی داشتند. احمدی نژاد به آیت اله خامنه ای نزدیک شد تا دست ایشان را ببوسد، اما رهبر ایران او را متوقف کرد و یک گام به عقب نهاد. هر دو چند کلمه ای رد و بدل کردند، احمدی نژاد خندید، و بعد آیت الله خامنه ای به او اجازه داد تا شانه ایشان را ببوسد.»
رنگ کت شلوار احمدی نژاد نیز امروز به سوژه جالب توجهی برای خبر گزاری ها بدل شده بود. در جریان مناظره او با میرحسین موسوی برخی رسانه های غربی به رنگ بژ کت و شلوار احمدی نژاد پرداختند و این بار نیز خبر گزاری فرانسه نوشت: احمدی نژاد52 ساله که یک دست کت و شلوار خاکستری بر تن داشت، حکم رهبری را دریافت کرد. و شانه ایشان را بوسید.
حضور محسن رضایی در مراسم نیز مورد توجه خبرگزاری فرانسه قرار گرفت

0 نظرات:

ارسال یک نظر