سران آمریكا، فرانسه، انگلیس و آلمان به احمدی‌نژاد تبریك نمی‌گویند

پارلمان نیوز: آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه اعلام کردند که از ارسال پیام‌ تبریک به رئیس‌جمهوری ایران خودداری می‌كنند.

به گزارش دویچه‌وله، «رابرت گیبس»، سخنگوی کاخ سفید اعلام كرد که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا به مناسبت آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری «محمود احمدی‌نژاد»، پیام تبریکی برای وی ارسال نخواهد کرد.

وی در این‌باره گفت: «هیچ نشانه و دلیلی نمی‌بینم که دولت آمریکا، پیام تبریكی به رئیس‌جمهوری ایران بفرستد.»

هم‌زمان با موضع‌گیری سخنگوی کاخ سفید، در لندن نیز سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس، سخنان مشابهی را بیان کرد و گفت که «گوردون براون»، نخست‌وزیر این كشور هیچ نامۀ تبریکی برای احمدی نژاد نخواهد فرستاد.

طبق این گزارش، خودداری از ارسال پیام تبریک آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری برای احمدی نژاد، تنها به واشنگتن و لندن محدود نمی‌شود. روز سه‌شنبه، کاخ الیزه نیز اعلام كرد که «نیکلا سارکوزی»، رئیس‌جمهور فرانسه هم از ارسال پیام تبریک به احمدی‌نژاد خودداری خواهد کرد.

پیش از این نیز سخنگوی دولت آلمان گفته بود که «آنگلا مرکل»، صدراعظم این کشور تصمیم ندارد برای احمدی‌نژاد پیام تبریك بفرستد.

با این وجود، شورای اتحادیه اروپا که سوئد ریاست آن را بر عهده دارد، چهارشنبه‌ـامروزـ در مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد شرکت می‌کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سفیر سوئد در تهران به نمایندگی از اتحادیه‌ اروپا در مراسم تحلیف احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی شرکت دارد.

برخی از سفیران کشورهای اروپایی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر