دم خروس: ترقی اعتراف می‌کند که کیفرخواست مبتنی بر یک تحلیل دقیق سیاسی بود!

رسانه‌ها و چهره‌های حامی کودتا چون دروغ می‌گویند و زیاد هم می‌گویند، گاف‌های زیادی هم لابه‌لای حرفهایشان پیدا می‌شود. جدیدترین نمونه را در مصاحبه خبرگزاری فارس با ترقی عضو موتلفه می‌توان دید که اعتراف می‌کند کیفرخواست دادگاه دیروز، سیاسی بوده است. متن این مصاحبه را بی‌هیچ ویرایش و کم و کاستی ببینید:

عضو شوراي مركزي مؤتلفه اسلامي گفت: كيفر خواست روز گذشته متهمان اغتشاشات اخير بسيار جامع و مبتني بر تحليل‌هاي سياسي و حقوقي بود كه نشانگر دقت دادستان در پرونده متهمان بود.

حميدرضا ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به محاكمه و اعترافات اخير بازداشت شدگان اتفاقات اخير اظهار داشت: كيفر خواست روز گذشته بسيار جامع و مبتني بر تحليل‌هاي حقوقي و سياسي بود كه نشانگر دقت دادستان در پرونده متهمان بود.

وي با اشاره به نحوه برگزاري دادگاه متهمان اغتشاشات اخير افزود: دفاع متهمين و بازنگري ديدگاه‌ها و عملكرد اصلاح طلبان در اعترافات اخير نشان داد كه بازداشت در اصلاح رفتار بازداشت‌شدگان موثر بوده است.

ترقي اعترافات اخير را در جهت شفاف شدن فضاي جامعه موثر دانست و تاكيد كرد: اعترافات اخير بازداشت‌شدگان در واقع به افكار عمومي كمك كرد تا در خصوص وقايع با دقت بيشتري تامل كنند.

اين فعال اصولگرا با اشاره به افشاگري بازداشت‌شدگان در خصوص برخي‌ ارتباطات خاطر نشان كرد: افشاگري‌ و اعترافات اخير، بيانات مقام معظم رهبري را در مبني بر انقلاب‌هاي رنگين و مخملي به اثبات رساند.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه با بين اينكه نظام اسلامي به قدرتي رسيده است كه مي‌تواند در دادگاه افراد بزرگ را نيز محاكمه كند، بيان داشت: انتظار مردم اين است كه تا همه در مقابل قانوني يكسان باشند و تفاوتي بين افراد بازداشت‌شده با اسامي برخي مطرح شده‌ها در كيفر خواست وجود نداشته باشد.
وي با بيان اينكه به صرف اعترافات يك‌نفر نمي‌توان كسي را مجرم دانست، خاطرنشان كرد: فرزندان آقاي هاشمي كه نامشان در كيفر خواست دادگاه مشهود بود بايد براي روشن شدن افكار عمومي در خصوص اتهامات مطرح شده شفاف سازي كنند.

ترقي با بيان اينكه نظام اسلامي در خصوص محاكمه هيچ فردي استثنا قائل نخواهد شد، ابراز داشت: نظام و انقلاب اسلامي قدرت محاكمه هر فردي را در دادگاه دارد و گوشه‌اي از اين ادعا را در محاكمه اخير نشان داد.

اين فعال اصولگرا با اشاره به اتهامات بازداشت شده عليه مير حسين موسوي ياد آور شد: با توجه به متن كيفر خواست و ادعاهاي مطرح شده از سوي بازداشت شدگان موسوي بايد در پاسخ به اعترافات حاميان خود در مقابل افكار عمومي پاسخگو باشد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر