وزارت اطلاعات تحت سرپرستی احمدی نژاد روزنامه نگاران را تهدید کرد

خلاصه:

شبکه جنبش راه سبز ( جرس) : در پی برکناری تعداد زیادی از مدیران ارشد وزارت اطلاعات به دستور محمود احمدی نژاد و انعکاس این موضوع در مطبوعات و رسانه ها، روابط عمومی این وزارتخانه روزنامه نگاران را تهدید به برخورد کرد.
روابط عمومي وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي خطاب به اصحاب رسانه و سايت‌هاي خبري هشدار داد که از انتشار اطلاعات اين وزارتخانه به دلیل این كه طبقه‌بندي بوده و نشر آن‌ها موجب افشاي اطلاعات محرمانه مي‌شود، خودداري كنند.
متن اين اطلاعيه به اين شرح است: با عنايت به اين ‌كه در روزهاي اخير مشاهده مي‌شود بعضا اخبار نادرستي نسبت به وزارت اطلاعات منتشر مي‌شود كه موجب نگراني و تشويش اذهان عمومي است، نظر به اين كه اطلاعات مربوط به وزارتخانه از قبيل اسناد، هويت پرسنل، ساختار وزارت اطلاعات و ... جزء موارد طبقه‌بندي شده محسوب مي‌شود، بنابراين ضروري است كليه اشخاص به ويژه اصحاب رسانه و وسايل ارتباط جمعي من جمله روزنامه‌ها و سايت‌ها نسبت به عدم درج اسامي و سمت آن‌ها كه موجب افشاي اطلاعات محرمانه گرديده و اختلال در وظايف و اداره امور وزارت ايجاد مي‌كند و مصالح كشور را مخدوش مي‌نمايد، خودداري كنند.
روابط عمومی وزارت اطلاعات همچنین در پایان اطلاعیه خود روزنامه نگاران را تهدید کرده که درصورت ادامه انتشار اخبار برکناری مدیران و معاونان ارشد این وزارتخانه با آنها برخورد خواهد کرد.
این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی پس از برکناری غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات برکناری و عزل مدیران این وزارتخانه همچنان ادامه دارد.
این روزنامه در شماره روز دوشنبه خود خبر داده بود که «پس از برکناری معاونان ویژه ، ضد جاسوسی ، معاونت فنی و معاونت فن آوری اطلاعات امروز دوشنبه منصوری زاده معاونت پارلمانی و همچنین معین معاونت حفاظت اطلاعات این وزارت خانه نیز برکنار می شوند.»
جمهوری اسلامی با انتقاد از این مساله خاطر نشان کرده بود که « تغيير مسئول حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات حتي در حيطه اختيار وزير اطلاعات نبوده و حتما بايد با هماهنگي رهبر انقلاب صورت گيرد چرا كه اين بخش مسئوليت نظارت برعملكرد سيستم اطلاعاتي كشور را برعهده داشته و داراي بالاترين درجه امنيتي در نظام است.»

0 نظرات:

ارسال یک نظر