مشاور فرهنگی احمدی‌نژاد هم به سقوط فرهنگ در دولت نهم اعتراف کرد

متن کامل مصاحبه خبرآنلاین با علیرضا سجادپور، دبیر هیأت اسلامی هنرمندان در دولت احمدی‌نژاد و از چهره‌های اصولگرای حامی وی را در زیر بخوانید:

مقوله فرهنگ در طول چهار سال گذشته، هیچگاه در قامت اولویت اصلی دولت نهم به نمایش گذاشته نشد و به نظر می‌رسد این رویه در دولت دهم نیز ادامه داشته باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟

من این نظر را قبول ندارم. بنابر قرائن متعدد به نظر می‌رسد آقای احمدی‌نژاد در دولت دهم فرهنگ را جزو اولویت‌های جدی خود‌ قرار داده‌اند. البته قبول دارم که در دولت نهم وضعیت بدین منوال نبود. بحث فرهنگ و نادیده گرفته شدن آن از نقدهای جدی به دولت ایشان در چهار سال گذشته است اما پیشرفت‌‌ها و سالم‌سازی‌هایی که رخ داده را هم نمی‌شود انکار کرد. منکر زحماتی که انجام شده نیستیم اما انتظارمان که یک تحول گسترده را طلب می‌کرد به نتیجه‌ای نرسید. اما داستان دولت دهم چیز دیگری است. نظر من این است که آقای احمدی‌نژاد قصد دارد در چهار سال دوم با یک انرژی مضاعف به عرصه فرهنگ وارد شود.

چه چیزی شما را به این نتیجه رسانده است؟

اینطور که من شنیده‌ام ایشان در ضمن رایزنی‌هایی که برای انتخاب وزرای کابینه داشته‌اند، در خصوص انتخاب وزیر ارشاد وسواس و توجه بسیار زیادی از خود نشان داده است. در واقع دقت نظر و مشورت‌گیری گسترده ایشان در باب انتخاب وزیر ارشاد دولت دهم بسیار قابل توجه بوده. به نظر می‌رسد ایشان قصد دارند کسی را در این پست حساس به کار گمارند که کاملاً امین و مورد اعتمادشان باشد تا بتوانند با تکیه بر مدیریت این فرد تحول مورد نظر خود را اعمال کنند. به نظر من در دولت دهم ما شاهد ظهور و بروز جدی‌تر دیدگاه شخص رئیس‌جمهور در مسائل فرهنگی و هنری خواهیم بود.

به عقیده شما چرا آقای احمدی‌نژاد تصمیم گرفته‌اند جدی‌تر از چهار سال گذشته به مقوله فرهنگ بپردازند؟

من مسئولیت تبلیغات آقای احمدی‌نژاد را در انتخابات دهم بر عهده داشتم. ما با جمع‌بندی نظرات گروه‌های هوادار ایشان از سراسر ایران به این نتیجه رسیدیم که همه انتظار دارند ایشان در عرصه فرهنگ و هنر حضور و بروز جدی‌تری از خود نشان داده و دست به اصلاحات جدی‌تری بزنند. بر همین اساس من بسیار خوشبین هستم که در دولت آینده ما شاهد حضور جدی و انرژیک آقای احمدی نژاد، با همه آن جسارت‌ها و نوع‌آوری‌های خاص ایشان و البته این بار در عرصه فرهنگ باشیم.

در آستانه معرفی کابینه دهم هستیم. فکر می‌کنید کرسی وزارت ارشاد در دولت دهم به چه کسی برسد؟

گزینه‌های بسیاری وجود دارند اما من شنیده‌ام آقای شمقدری یکی از کاندیداهای اصلی وزارت ارشاد هستند. من از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم و فکر می‌کنم ایشان فرد بسیار مناسب و شایسته‌ای برای این منصب هستند. با لابی‌هایی که من با مجموعه سینما دارم به این نتیجه رسیده‌ام که خیلی از سینماگران، حتی سینماگرانی که متعلق به جناح سیاسی مخالف هستند از وزارت ایشان استقبال می‌کنند. من همین جا از دکتر احمدی‌نژاد و مشاوران محترم‌شان درخواست می‌کنم نسبت به وزارت آقای شمقدری توجه بیشتری داشته باشند، چون ایشان هم مورد توجه نیروهای ارزشی است و هم اعتماد نیروهای مخالف از نظر سیاسی را به همراه دارند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر