انتقاد شدید عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت از عملکرد صداوسیما

حجت الاسلام «سیدرضا اکرمی» ضمن انتقاد شدید از عملکرد صدا و سیما اعلام کرد که صداوسیما باید حق دفاع از کسانی که به آنان اتهام زده است را برایشان فراهم کند.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در مصاحبه با ایسنا گفت:‌ «نقش صدا و سیما در برقراری آرامش در فضای سیاسی کشور بسیار موثر و کلیدی است منتها خود صدا و سیما هم باید با نظرسنجی‌های خود برنامه‌هایی را که ارائه می‌کند، دریابد و ببیند کدام برنامه به نفع است. مثلاً آیت الله جنتی در نماز جمعه جمله‌ای را عنوان کرد مبنی بر اینکه مساله انتخابات مربوط به چهار سال قبل است و به این وسیله یک مطلب نویی را به جامعه عرضه کرد و خود به خود این مساله بازتاب منفی برای عده‌ای و بازتاب مثبت برای عده دیگری داشت.»
اکرمی همچنین تاکید کرد؛ صدا و سیما باید بعد از مطلبی که پخش می‌کند، به طرف مقابل اجازه دهد از خود دفاع کند و اگر پاسخ داد پاسخ او را هم پخش کند، مثلاً مجمع تشخیص مصلحت نسبت به اعترافاتی که ابطحی در دادگاه داشت، اطلاعیه داد، ولی صدا و سیما آن اطلاعیه را پخش نکرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت؛ این گونه عمل کردن درست نیست، لذا کلی مشکل به وجود می‌آورد. باید در صدا و سیما افرادی عاقل و دوراندیش و منصف حضور داشته باشند تا ضمن اینکه اطلاع رسانی می‌کنند، پاسخ‌ها را نیز بازگو کنند تا افراد در تشخیص سره از ناسره دچار اشتباه نشوند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر