واکنش وکیل حجاریان به اظهارات محمدجواد لاریجانی

غلامعلي رياحي به عنوان وکیل سعید حجاریان، در نوشته‌ای کوتاه خطاب به محمدجواد لاریجانی، نسبت به مواضع وی درباره آقای حجاریات در مصاحبه دیروزش با روزنامه اعتماد انتقاد کرد. متن این انتقاد که در روزنامه امروز روزنامه اعتماد منتشر شده را در زیر بخوانید:

جناب آقاي دکتر محمدجواد لاريجاني در مصاحبه با روزنامه اعتماد ضمن بيان مطالب بسيار ديگر که همسو و توجيه کننده اقدامات سخت گيرانه اخير است در مورد آقاي حجاريان به نحو مشخص چنين مي گويد؛ «... من به کسي تهمت نمي زنم اما ادعاي تشکيلات قضايي ما اين است که افرادي مثل حجاريان يا سايرين که در زندان اند طراح جريانات پس از انتخابات بوده و مردم را به خيابان ها مي کشاندند...»بيان اين مطالب از آقاي دکتر که از جمله يکي از پرهيزکارترين علماي معاصر مرحوم حضرت آيت الله ميرزا هاشم آملي است خصوصاً با سمتي که به عنوان معاونت حقوق بشري و امور بين الملل قوه قضائيه دارند بسيار بعيد بود.جناب آقاي دکتر لاريجاني اگر هم در قوه قضائيه شغل و سمتي نداشتند با توجه به مطالعات وسيع شان به خوبي مي دانند که قانوناً و شرعاً ايراد عناوين مجرمانه به اشخاص جرم و گناه است. آقاي حجاريان همراه جمعي ديگر از چهره هاي شاخص سياسي بلافاصله بعد از انتخابات بازداشت شده و تا اين تاريخ به رغم صدور دستور از طرف مقامات ارشد قضايي از زندان آزاد نشده و فقط محل زندانش تغيير کرده است.

پس چگونه ممکن است تجمعات و راهپيمايي هاي بعد از تاريخ بازداشت را به ايشان نسبت داد در حالي که به علت ترور چند سال پيش نه قدرت تکلم دارد و نه حتي مي تواند بنويسد. صرف نظر از اينکه اين اظهار جناب دکتر با توصيه اش در همين مصاحبه مبني بر به کار بستن رهنمودهاي آيت الله هاشمي رفسنجاني مبني بر تساهل درباره زندانيان تناقض دارد، اصولاً انتظار جامعه از جناب ايشان که قطعاً از تئوريسين هاي نظام است اين مي تواند باشد که نفت بر آتش نريزد. جامعه التهابات بعد از انتخابات را به قدر کافي دارد، تشديد اين جو بي ترديد به زيان مردم و کشور است. خانواده آقاي حجاريان و نگارنده به عنوان وکيل ايشان از آقاي دکتر محمدجواد لاريجاني توقع داريم همانند آقاي دکتر علي لاريجاني در جهت التيام آلام جامعه حرکت کنند خصوصاً اينکه از جوانمردي به دور است عليه کسي که در بند است و قادر به پاسخگويي و دفاع از خود نيست اين گونه جفا روا داشته شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر